Handelsbetingelser
Version 2019:1 gældende fra den 01-08-2019.
Indledende bestemmelser
Anvendelsesområde
NetSolutions ApS’ (herefter ”NetSolutions ") Almindelige betingelser og Vilkår, gælder for levering af produkter og services til kunder fra og med den ovennævnte dato og erstatter de tidligere af NetSolutions offentliggjorte salgsbetingelser. Disse Almindelige betingelser og Vilkår finder altid anvendelse, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Priser og fragt
De aktuelle priser på produkter kan findes på NetSolutions hjemmeside, som opdateres i realtid. Priserne er angivet
i DKK og er eksklusive moms. Der tillægges ekstra omkostninger ved forsendelse. NetSolutions forbeholder sig retten
til at ændre priserne uden forudgående varsel.
De på hjemmesiden angivne priser gælder altid, medmindre andet er aftalt.
NetSolutions priser på importerede produkter, som ikke er standard lagervarer, er baseret på fakturadatoens aktuelle valutakurser.
Ved ordremodtagelsen fastsættes en foreløbig salgspris baseret på bestillingstidspunktets aktuelle valutakurs. Ved faktureringen
kan prisen blive justeret i henhold til den gældende valutakurs på faktureringsdagen som er bestemt af NetSolutions.
Forbehold
Vi tager forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Produktinformation
Varerne som præsenteres på NetSolutions hjemmesider udgør NetSolutions almindelige sortiment. Hvis der er forskelle mellem vilkår, produktinformation eller priser, som angives på NetSolutions hjemmeside og i øvrige publikationer/udgivelser, er det altid informationen på NetSolutions hjemmeside som gælder eller aftale med en af vores sælger.
Skader under transport
Ved modtagelsen skal kunden kontrollere de leverede produkter. Transportskader skal anmeldes på dagen for modtagelsen af leverancen både til transportøren samt til NetSolutions. Der skal reklameres over skjulte transportskader, som ikke opdages, eller som ikke kunne opdages ved modtagelsen af leverancen, så snart det er muligt og under alle omstændigheder senest en uge fra modtagelsen af leverancen.
Reklamation & DOA
Alle produkter leveres med de garantier, som producenten tilbyder.
Med henvisning til købelovens §1 og §54 yder NetSolutions ApS ifølge almindelig handelsskik og sædvane for handel mellem virksomheder 1 års reklamationsret.
Ved varer hvor producenten yder en garanti ud over 1 år, kan denne regel afviges!
DOA - Dead on arrival (defekt ved modtagelse): Kunden er forpligtet til at undersøge det leverede ved modtagelsen.
Såfremt der konstateres, at det leverede lider af mangler, skal der straks og inden 8 dage gøre manglen gældende. Reklameres ikke rettidigt,
bortfalder retten til at gøre manglen gældende. Vi gør opmærksom på at visse produkter skal godkendes som defekte fra producentens side, før de kan returneres.
NetSolutions hjælper naturligvis med kontaktinformationer, hvis der er brug for dette.
Særligt om cloud-tjenester
Ved køb af cloud-tjenester henviser NetSolutions sine kunder til de respektive cloud-rettighedsejere, online abonnementsaftaler, eller de respektive rettighedshaveres betingelser og vilkår for specifikt bestilte varer eller services.
Hjemmeside og immaterielle rettigheder
Indholdet af NetSolutions hjemmeside er ejet af NetSolutions. Oplysningerne er beskyttet af markedsføringsretlig og immaterialretlig lovgivning. Dette betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder, grafik, design, layout, etc., ikke må kopieres eller på anden måde anvendes uden skriftlig godkendelse fra NetSolutions. Udskrift eller anden kopiering af materialet er tilladt til personlig, privat og ikke-kommerciel brug. Det er forbudt at kopiere, gemme eller på anden måde reproducere, bearbejde, ændre, overføre, overdrage og eller på anden vis udnytte materialet eller dele heraf uden forudgående skriftlig tilladelse fra NetSolutions.
Kundekontoen
Loginoplysninger (brugernavn og adgangskode) til kundekontoen på NetSolutions hjemmeside skal forvaltes således, at de ikke kommer til uautoriserede personers kendskab.
Ved at videregive loginoplysningerne til nogen anden bekræfter kunden derfor, at den person er berettiget til at afgive ordrer i kundens navn,
og kunden hæfter herefter for betaling af disse ordrer over for NetSolutions.
For en kundekonto som tilhører en juridisk person, anses alle personer, som har adgang til loginoplysninger for kontoen, for tegningsberettigede
og derfor bemyndiget til at kunne afgive ordrer på vegne af den kunde, som kontoen tilhører. Hvis en kunde har mistanke om, at en uautoriseret person
har adgang til loginoplysningerne, påhviler det kunden straks at underrette NetSolutions om dette og straks at ændre password til kontoen.
Klagemuligheder
Har du en klage du gerne vil have vi skal tage ansvar på, kan dette ske ved at sende en e-mail til os på info@ns.dk eller ved at ringe på vores hovednummer +45 70 20 51 61.
Betalingsbetingelser
Betaling er som udgangspunkt kontant. NetSolutions kan efter individuel vurdering af kreditværdighed levere på kredit. Ved forsinket betaling påløber der morarente svarende til 2 % pr. måned og et rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker. NetSolutions udsender tre rykkerskrivelser, før kravet tages til inkasso. NetSolutions forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inkl. leveringsomkostninger samt evt. renter og omkostninger er betalt fuldt ud.
Bestilling og ordrebekræftelse
Ved at bestille en Tjeneste accepterer kunden disse Almindelige betingelser og Vilkår. Ved at acceptere disse vilkår accepterer kunden samtidig at følge disse Almindelige betingelser og Vilkår i fuldt omfang. Der indgås en bindende kontrakt med NetSolutions ved afsendelse af en ordrebekræftelse til kunden.
Personlige oplysninger
NetSolutions vil i forbindelse med kundernes placering af ordrer for produkter og tjenesteydelser, behandle personoplysninger om kundens kontaktpersoner ("virksomhedsrepræsentanter") med det formål og på de vilkår, der er fastsat i NetSolutions cookie politik. Ved at oprette en konto hos NetSolutions, bekræfter kunden, af kunden har informeret berørte virksomhedsrepræsentanter om NetSolutions behandling af deres personoplysninger, og at kunden har indhentet virksomhedsrepræsentanternes samtykke til behandlingen. Når NetSolutions behandler personoplysninger på kundens vegne I de tilfælde hvor NetSolutions behandler personoplysninger på vegne af kunden ska parterne indgå en særskilt databehandlingsaftale vedrørende den behandling af personoplysninger udført af NetSolutions på vegne av kunden.